2021. augusztus 4., szerda

Csiba Zsolt: Modernizmus és Reszakralizáció - Szétdobálás és Rendbehozás: Szellemi tusakodás az Ég-alattiban.

Isten igazságát hamissággal cserélték fel, s inkább a teremtmény előtt hódoltak, mint a Teremtő előtt, aki mindörökké áldott. Ámen” (Szent Pál, „A Rómabeliekhez”.1.25.).


A Szakrális látásmódról:

  • A Szakrális látásmódban minden ember bűnös és kizárólag az igaz hit által üdvözülhet.

  • Ennek oka, hogy ettünk a Tudás gyümölcséből, amiért kiűzettünk a Paradicsomból, még azelőtt, hogy a Halhatatlanság gyümölcséből fogyaszthattunk volna.

  • Emiatt a kezdő lépéseket az Ég-alattiban egyfajta modernista zűrzavarban (spirituális vakságban) tesszük meg.

  • Ebből egyetlen kiút van, a reszakralizáció, ami a felfelé emelkedés belső igényéből nő ki. Ez – a Föld vonatkoztatási rendszerében – egy eszményi értékhierarchiára épülő, renormalizáló működést tételez. Ennek jelképes kifejezője a Piramis, tetején a Világkirályt jelképező Nappal, ami/aki közvetít Ég és Föld között. A Mindenség a háttér.

  • Ezt az is alátámasztja, hogy az Ég-alatti vonatkoztatási rendszerére vonatkozó kozmikus törvénynek megfelelően, ha esetleg ki is alakulhat egy látszat egység, az rögtön több felé bomlik, mivel a sokféleség, az ellentét nélkül nincs Élet (Mozgás). Ebből kifolyólag, minden valamely végső földi „Egység” elérésére vonatkozó célkitűzés valójában utópia, mely csak a szenvedést fokozza.

  • Az Ég-alattiban elérhető legmagasabb szint tehát alighanem a külső-belső ellentétek megfelelő kezelésének az erénye, melynek közösség szervező csúcsmintája a Világkirály eszményből fakadó, igazság elvű patrióta vezetési gyakorlat, az ebből kivirágzó lovagi eszmény, a szaktudás megbecsülése, „a hála és a kötelesség”, „az élni és élni hagyni” rendtartásának kultúrája. Manapság ezt úgy mondanánk, hogy az „Isten-haza-család” elv követése.

  • Ebből az is következik, hogy a helyes és helytelen megkülönböztetésének képessége, majd a rosszal (a lehúzó erővel) való – elsősorban belső – szembefordulás nélkül nem lehet emelkedni. Szeretet és Kard nélkül nincs vallás.

  • A szakralitás számára a tükör túloldala ellenfél (Ég-központú látásmód).

  • A szakrális ember legfőbb boldogságának forrása, ha Isten mosolyog amikor reá néz. Mint a „Turul-harcos feltámadása” (Ressurection Ertugrul) című filmsorozat címadó főhőse mondja: „Addig amíg követedet Isten óhaját, az sem baj ha egyedül vagy” („As long as you follow God's will, no matter if you are alone”).

  • Végül attól függően, hogy milyen életet élünk az árnyékvilágban, a halál nyomán mérlegre kerülünk.

  • A szakralitás Teremtő központú szemlélet, amelyben az ember Isten szolgája.


A Modernista látásmódról:

A Szemfényvesztő Messiás vizet és tüzet hoz magával, ám ami tűznek látszik majd, az hideg víz lesz, ami pedig víznek látszik, tűz lesz.” – Sahih Al-Bukhári.


  • A Modernista világkép szerint a Tudás gyümölcsből való evés (a prométheuszi tett) végső soron nem Bűn, hanem inkább erény, mivel ezzel valójában az isteni teremtés képességének a birtokába kerülünk, ugyanis ha valaki nem ismerné föl a világról, hogy van, akkor az valójában nem létezne. Ezen önistenítő Ész-kultusz (szolipszizmus) bírálatául írja a nagy orosz XIX.-XX. századi antiglobalista szerző, Jevgenyij Trubeckoj herceg: „Isten a világfejlődés kezdete és vége, de nem a szubjektuma”.

  • Mindebből az is következik, hogy modernista látásmód szerint igazából egy édenkerti gyümölcs van. Ezt jelenségvilág istenítésnek is nevezhetnénk, így bármely ateizmus is modernizmus.

  • Hazánk a Föld. Törvényünk a szabadság!”- hirdeti az anarchista jelmondat. A „Föld” vagy az „Emberiség” globalista istenítése kapcsán említhető, hogy az Ég nélküli Földet Pokolnak hívják. A „nemzetköziség” szabadság fogalmával kapcsolatban pedig a következőket írja Dosztojevszkij az „Ördögök” című művében: „Ha nincs Bűn, ha mindent szabad, akkor a leghitványabb győz”. Úgy tűnik tehát, hogy nem lekvár van az anarchizmus hamis törésvonalakat fölvázoló, fordítottság palacsintájában.

  • A Tudás-gyümölcs kizárólagosság látásmódjának azonban nem pusztán hitetlen, hanem ál-vallásos, eretnek értelmezése is van. Ezen tanítás szerint a legmagasabb szellemi (spirituális) szint – amely egyben a halhatatlanságot is biztosítja – annak fölismerése, hogy „minden Egy”. Ám mivel összemossa az Ég és az Ég-alatti területeit, ezért valójában a gőg (hübrisz) vétkébe esik. Mindez oda vezet, hogy az én (ego) Mindenség előtti háttérbe szorításának a fordítottja áll elő és ez óhatatlanul „a spiritualitást parodizáló káoszban való konfúzióba” torkollik (René Guénon: „A Nagy Paródia, avagy a fordított spiritualitás”).

  • Ennek egyik megnyilvánulása, hogy egyfajta szivárványos „földi Édenkert” eljöveteléért küzd, ahol mindenki megvilágosodott, felébredett („woke”). Ezen a kívánatos helyen nincs bűn, nincs múlt, nincs jövő, a nemek viszonylagosak-folyékonyak és olyan megosztó dolgok sem léteznek, mint a család, a különféle népek, vagy vallások, ergo mindenki aranyos, békés, szabad, egyenlő és testvéri. Azok pedig, akik ezzel kapcsolatban a fenntartásaikat hangoztatják, ők a nem aranyosak, az alacsonyabbrendű, kiiktatandó kerékkötők, akik akadályai az „emberiség” végső boldogságának. Ez a szemlélet napjainkban lényegében, mint „nemzetköziség elv” tételezi önmagát.

  • Mindebből következik, hogy a globalizmus – szándékoktól függetlenül – igazából ellentmond a természet rendjének, ezért merőben „csinálva van”, aminek működtetéséhez kettős mérce, egyfajta rejtett, fordított hierarchia szükséges. Ennek jelképe az istenített fordított Háromszög, illetve a lefejezett Piramis (principális dualizmus).

  • Ezen a szinten az igazság valójában nézőpont kérdése, a lényeg voltaképp a Jelenségvilágban való minél teljesebb kibontakozás, a „győzelem bármi áron” és a földi élvezetek messzemenő kiaknázása.

  • A názáreti mester lúzer”, de „lúzer” minden tanítványa és apostola is, mert megölték őket.” – véli Vekerdy Tamás pszichológus, a Waldorf iskolák hazai atyja. Vele ellentétben David Eberhard skandináv pszichiáter a Hogyan vették át a gyerekek a hatalmat?” („How Children Took Power”) című könyvében így ír: „Miért veszélyes az „önmegvalósítás” kultúrája? A liberális – engedékeny, fegyelmezés-mentes – nevelési módszerek miatt Svédországban felnevelkedett egy generációnyi lelkileg kiégett, empátiára képtelen, személyiségzavaros fiatal.” (mandiner.hu.).

  • Eme önellentmondásos, szétdobáló jellegű, feje tetejére állított világ csúcsán a Szemfényvesztő Messiás diszkrét bája sejlik föl, akinek közelsége abban is érződik, hogy például a világuralmisták szekértolói, a „görögdinnye" zöldek lépten-nyomon a „természevédelemre” hivatkoznak, holott valójában szembemennek a természet rendjével, például a nemek kérdésében (vö.: „fordított árnyék módjára történő utánzás”).

  • A modernizmus számára a tükör túloldala ellenség (principális dualizmus).

  • Mindebből fakadóan a modernista (globalista) világszemlélet magvában mintha mindig ott lenne valami csillapíthatatlan hiányérzet, egyfajta – elsősorban önmagunk elől – álcázni vágyott szomorúság. Ezt az ellentmondásos életérzést Francois de la Rochefoucauld herceg megjegyzése a következőképpen érinti: „A képmutatás, a bűn tisztelgése az erény előtt”.

  • A modernizmus önigazolásra sóvárgó, ám – soha célt nem érő – üstökösszerű fölizzásokra és apokaliptikus összeomlásokra ítélt lényegiségét mintha a Sziszifusz mítosz is megjelenítené.

  • A modernizmus Teremtés központú látásmód, amelyben az ember önjelölt Isten.


  • A Mindenség azon Mozgás arca, amit Életnek nevezünk:

    A mulandóban, a folyton változóban keresni megalapozott harmóniát. Kevés ennél elhibázottabb gondolat van”. – Simone Weil.

    • Az Ég-alattit a szakrális (rendbehozó) és a modernista (szétdobáló) szemléletekben megnyilvánuló két kozmikus erő egymásra-hatásából következő dialektikus küzdelem jellemzi. Ebből kifolyólag, hol az egyik, hol a másik látásmód kerül hatalomra. Az inga leng, az óra körbejár. A kettő viszonyát hosszasan elemezhetnénk például a Napbaöltözött Jin-Jang alapján. Most azt pendítenénk meg, hogy minden jóban van valami rossz és minden rosszban van valami jó, ám összekeverésük súlyos szemléleti hiba. „Két úrnak szolgálni lehetetlen” (Szent Lukács, 16.).

    • A „demokrácia” nevezetű politikai berendezkedés energetikailag egy vízszintest képez, mely hol a felfelé, hol a lefelé vonzó erőtér hatása alá kerül. Ebben a felállásban az értékhierarchia-párti patrióta „jobboldaliság” hordozza inkább az emelkedés esélyét. A hierarchia-ellenes „baloldaliság” pedig jobbára a „nem létező” fordított hierarchia – a „Wall Street” világuralmista hálózat – trójai falovának szerepét tölti be. 

A „demokrácia” nevezetű politikai berendezkedés 
energetikailag egy vízszintest képez, mely hol a felfelé, hol a lefelé vonzó erőtér hatása alá kerül. 

  • A jelenlegi kis „párbeszéd” – a felemelő és a lehúzó erő közöttvoltaképpen már 2500 éve, Babilón bukása óta zajlik. A nagy „párbeszéd” pedig a Bűnbeesés óta. Jobbára az időszerű erőviszonyok és kevésbé a – sajnálatos módon általában hasznos idiótaként fölhasznált – széplelkek döntik el, hogy a zűrzavar
    erő menyire együttműködő, mennyire fogja vissza magát.

  • Dógen mester kóanja szerint: „A virágok lehullanak, akkor is ha szeretjük őket. A gyomok elszaporodnak, akkor is ha nem szeretjük őket.” A csoda, hogy mégis van virág. Deus ex machina.

  • Létezett többek között turano-sumér, sémita-akkád, óegyiptomi, óperzsa, római modernista „haladás”, mint ahogy mindig volt helyreállító jellegű rendbehozatal is. Egy ideig szembe lehet ugyan masírozni a természet-rendjével, de visszaüt. Az Ég-alatti kozmikus rendje megingathatatlanul antiglobalista, ami előbb-utóbb fölülírja az emberi esendőségbe vetett globalista reményeket.

  • Mindebből kifolyólag azt a következtetést sem érezzük túl nagy merészségnek, hogy a modernista szétdobáló erő egyre kétségbeesettebb tüsténkedése most már inkább a szabadságharcot vívó patrióta ellenerőknek kedvez és nem a „nemzetköziségnek”. Gróf szentegyedi és cegei Wass Albert (1908-1998) írja az „Üzenet haza” című versében: Valahol fenn a magos ég alatt mozdulnak már lassan a csillagok, s a víz szalad, és csak a kő marad, a kő marad”.




Nincsenek megjegyzések: