Napóleon. |
Carl Rogers humanisztikus pszichológus, az egyetemi pedagógiai és pszichológiai továbbképzések oszlopszentje szerint:
"Ádám bukása volt az első szabad
tett "
(Tehát a Bűnbeesés erény, íme a Fordítottság! Innen érthető, miért hívják a pszichológusokat modernista papságnak, tisztelet a kivételnek.)
Folytassuk Rogers-al:
A hinduizmus nézőpontja szerint az élet célja nem újjászületni és újabb esélyt kapni a szenvedélyek kielégítésére, hanem inkább megszabadulni a létesülés folyamatának egészéből.
Erről szólna igazából az egész
evolúció. Minden fejlődik, nemcsak az ember, hanem a Szupertudat
is. Ezzel megint visszatérünk a szekuláris utópizmushoz és
Teilhard de Chardin-hez. Ez az eljövendő utópia nyilvánvalóan
földhöz ragadt, szocialista és közösség-,nem pedig
családorientált. A Vízöntő korának nem lesznek rögzített és
merev erkölcsi törvényei. Azok, akik az embert tökéletesítésre
váró állatnak tekintik, végül azt érik el, hogy teljesen
állatot csinálnak belőle. Ilyen értelemben máris beköszöntött
a Vízöntő kora.
„az isten parancsának való
engedetlenség valójában a kényszertől való megszabadulásunkat
és az értelem kezdetét jelentette!”.
Számára az önmegvalósítás az erény, nem az Istennek való engedelmesség (illetve az önmegvalósítás nem az Istennek való engedelmesség).
Számára az önmegvalósítás az erény, nem az Istennek való engedelmesség (illetve az önmegvalósítás nem az Istennek való engedelmesség).
Nos, „ez az önmegvalósítás az
’Egyet’-et involválja, mert a vallásos tapasztalás a mindennel
való egység megtapasztalása, ami az ember világhoz való –
gondolat és szeretet által megragadott – kapcsolódásán
alapul.(…)
New Age-szövegünk definíciója
szerint a „transzperszonális” kifejezés „a lét vagy tudat
azon dimenzióit jelöli, amelyben az egyének egy közös identitás
részesei; azokat a dimenziókat, ahol mind egyek vagyunk.” Az
önmegvalósítást most már önmagában való célnak tekintik,
függetlenül másokra gyakorolt hatásaitól. Ahogy magunkban
fölfedezzük az Egyet, tetteink révén a lehető leghathatósabb
módon kiárasztjuk potenciálját. Hogy mi ez a mód, azt az önvaló
tudja a legjobban. Mivel a személyes tapasztalás egyenlő a
realitással, az ember megváltoztatja a realitást azzal, hogy az
önvalóra koncentrál. Saját tapasztalásom teljes tudatossá
tételéhez maradéktalanul el kell fogadnom az adott tapasztalást
úgy, ahogy van. Bármilyen önmagam vagy mások általi követelmény,
hogy például másmilyen legyek, mint amilyen vagyok, gyengíti a
kapcsolatomat azzal, amit valójában megtapasztalok. Ez
természetesen tiszta szubjektivizmus vagy filozófiai szolipszizmus.
Egyszerűbben fogalmazva pedig nárcizmus. (…)
Amikor a keleti vallások
feljogosítanak olyan mantra alkalmazására, mint az aham Brahma,
vagyis „én vagyok Brahman”, ezzel nem annak az ígéretnek a
realitását hirdetik, amit a Kígyó tett Évának: „és olyanok
lesztek, mint az Isten”. Hanem inkább azt szolgálják , hogy az
arra kvalifikált egyénbe véssék a transzcendens Isten őbenne
való immanenciájának felismerését. Ahogy szent Pál mondotta,
„élek én, de már nem én, hanem Krisztus énbennem”. Amikor a
modern pszichológia zűrzavarába merült nyugatiak ilyen formulát
használnak, összetévesztik az alacsonyabb ént vagy egót Platón
immanens daimón-jával. A végeredmény pedig pontosan a
Sátán ígéretének elfogadása lesz. Ahogy George Leonard, az
Esalen munkatársa mondja: „olyanok vagyunk, mint isten,
mindenhatók és mindentudók.”
(…)
A tévedés itt egyértelműen a
kétféle én – vagy katolikus terminológiával élve a
személyiség és az egyéniség – konfúziója. Az ember személy,
mert nem csak testtel és nem csak vegetatív és animális lélekkel
bír, hanem különösen mert spirituális és halhatatlan lélekkel
rendelkezik. Az ember személyiségének fejlesztése ezeknek a
speciális attribútumoknak a hasznosítása, amelyek lehetővé
teszik, hogy isten életének részesei legyünk. Az ember
egyéniségének fejlesztése viszont, amiről New Age
összefüggésben van szó, önző léthez és életmódhoz vezet,
amelyben az ember saját szenvedélyeinek rabjává lesz, és arra
törekszik, hogy magát helyezze mindennek középpontjába.
A New Age másik tévedése a
„minden Egy” metafizikai állításának félreértése:
Természetesen a Princípiumban Egység van, de a
manifesztációban mindig jelen van a multiplicitás.
(…)
"A hamis spiritualitás valójában a “spirituális megújulással" azonosítható,"
R.Guénon "A Nagy Paródia, avagy a fordított spiritualitás"
|
A New Age hívei úgy hiszik, a
kozmikus egység – ami megint a szupertudat vagy „isteni tudat”,
nem pedig Isten transzcendens egysége – azáltal áll helyre, hogy
már ebben az életben meghaladjuk s jót és a rosszat. Bár Isten
in principo lehet, hogy minden ellentétet meghalad, ők azt
állítják, hogy a jó és a gonosz még ebben a megnyilvánult
világban is egy és ugyanaz – a gonosz csupán „az Erő sötét
oldala”, ahogy a népszerű film lefesti. Ha elfogadjuk a szintek
ilyetén összemosását, az összes erkölcsi korlát értelmét
veszti.
(…)
A reinkarnáció mint olyan nem a hinduizmus tanítása, hanem inkább
a teozófiáé, és ha a reinkarnáció valóban megtörténhetne,
akkor az a hinduizmus szempontjából kudarcnak minősülne. (…)
A hinduizmus nézőpontja szerint az élet célja nem újjászületni és újabb esélyt kapni a szenvedélyek kielégítésére, hanem inkább megszabadulni a létesülés folyamatának egészéből.
(…)
Mint René Guénon rámutatott, e
kozmikus tudat vagy „Minden Mindenség”, amelyben némelyek
olyannyira el kívánják veszejteni magukat, nem lehet más, mint a
szubtilis világ legalsó régióinak diffúz pszichizmusa, amely nem
áll távol a Jung által feltételezett „kollektív tudattalan”
sötét alvilági labirintusától.
A New Age vallásának másik fontos
jellegzetessége az a meggyőződés, hogy új civilizáció küszöbén
állunk, amelyben az emberiség egésze vagy többsége érintkezésbe
áll majd a Szupertudattal.
Krisnások, a hinduizmus nyugatosított, "neoprotestáns" szektája. |
A New Age, mint pacifista farizeizmus illetve hasznos idiotizmus |
Az Oscar díj hivatalos jelképe: A modernista emberisten, a szakrális istenember antitézise. |
A New Age híveinek kezdetben a
vallásszabadság mellett kell kiállniuk a nyilvánosságnak szánt
üzeneteikben.
Csak később ragaszkodnak annak az új kötelező világvallásnak az elfogadásához, amelyért könyveik kiálltanak, és amely teljes mértékben szakít majd Jézus Krisztus ((mint Világkirály, aki közvetít Ég és Föld között (a szerk. megj.)) és Isten mint Atya ((a Mindenség (a szerk.megj.)) elképzelésével.
Azokat, akik ebbe nem mennek bele, erőszakos eszközökkel kell eliminálni - amit Bailey "tisztogató akciónak" nevez.
Egyértelműen az ómegapont és az antikriszus uralma felé úton haladunk."
Csak később ragaszkodnak annak az új kötelező világvallásnak az elfogadásához, amelyért könyveik kiálltanak, és amely teljes mértékben szakít majd Jézus Krisztus ((mint Világkirály, aki közvetít Ég és Föld között (a szerk. megj.)) és Isten mint Atya ((a Mindenség (a szerk.megj.)) elképzelésével.
Azokat, akik ebbe nem mennek bele, erőszakos eszközökkel kell eliminálni - amit Bailey "tisztogató akciónak" nevez.
Egyértelműen az ómegapont és az antikriszus uralma felé úton haladunk."
(Rama Coomaraswamy: "A hinduizmus deszakralizálása nyugati fogyasztásra.")
"A Mennyiség Uralma és az Idők Jelei." című könyvből. 39. fejezet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése